Landat, jetlaggat och varvat ner

Det tar ett tag attt få rätsida på vardagen i 32 graders värme, men det har faktiskt gått bättre än väntat denna gången.
Vi har hunnit med ett par nätter i Kuta innan vi åkte hem. Det lilla huset i Sibang är sig likt – ute i buschen (precis som i Sverige 😛 ) men nära till Mehd’s jobb som uppfödningsansvarig av Balistarar på Begawan Foundation som ligger inne på världens absolut coolaste skola Green School. Jag har väl skrivit om båda tidigare, men länkar om någon nytillkommen är nyfiken 🙂

En tjej (?) som blev alldeles speciellt glad för att jag kommit är den gamla söta (men griniga) gråjakon på Begawan. Hon bara stod med näbben mot mitt ben läääääänge.

20141003_085837Den här gamla damen har ett okänt förflutet, vi vet att hon kommer från Bali Bird Park en gång i tiden. Ingen har vågat ta henne på handen utan man har alltid använt en pinne när man ska förflytta henne.
Det var tills jag kom in i bilden. Taty går glatt upp på min hand utan problem och vi är bästa kompisar. Hon är bara ledsen att det dröjer så länge mellan mina besök… Och det är ju jag också!

One thought on “Landat, jetlaggat och varvat ner

Kommentera

